De operator leert een vertaalslag te maken tussen de dagelijkse praktijk en de scenario-realiteit. Hierbij speel je een cruciale rol in het simulatieproces en leer je alles over de techniek in de regieruimte ter voorbereiding en tijdens een scenario. De training wordt gegeven door technisch en medisch inhoudelijk ervaren instructeurs.
Doel
Het verkrijgen van alle kennis en vaardigheden die nodig zijn voor een optimale (technische) ondersteuning van de facilitator bij simulatieonderwijs. Hiertoe behoort o.a. het gebruik van apparatuur in een simulatie- en regieruimte, het aansturen van Laerdal-simulatoren en het leiden –in samenwerking met de facilitator- van verschillende scenario’s.
Doelgroep
Technici, technisch onderwijsassistenten, simulatie-instructeurs en zorgverleners die het medisch simulatie onderwijs (technisch) willen ondersteunen.
Inhoud
- De training is gebaseerd op gebruik van low tot high fidelity simulation manikins van Laerdal. De training is geen knoppencursus voor de Laerdal-pop; je krijgt vooral inzicht in de werkprocessen in de regieruimte.
- Voorbereiding: hardware, software, video, camera en geluid.
- Uitvoering scenario: uitwisseling tussen regie en scenario ruimte, trouble shooting, familiarisation.
- Debriefing: klaarzetten video, afbreken scenario en voorbereiden volgende scenario.
Werkvormen en methodes
- theoretische input;
- oefenen en feedback krijgen;
- hands-on workshops.