Crisis Resource Management (CRM) staat voor niet-technische vaardigheden zoals effectieve communicatie, samenwerking en leiderschap. Het trainen van deze vaardigheden is cruciaal bij het reduceren van risico’s en bevordert veilige zorg aan patiënten. Tijdens deze training laten we je kennis maken met CRM en hoe je dit kan gebruiken in je rol als instructeur. Er wordt geen gebruik gemaakt van video- en geluidsopnamen. De training is gericht op scenario onderwijs waarbij je korte feedback geeft op CRM punten.
Terug op je eigen locatie kan je scenario’s doorlopen die betrekking hebben op situaties die je zelf ontwikkelt en die betrekking hebben op de dagelijkse praktijk. Je bent als instructeur in dezelfde praktijkruimte aanwezig als waar de scenario’s plaatsvinden.
Doel van de Crisis Resource Management training
Aan het eind van de training ben je in staat om feedback te geven op niet-technische vaardigheden met behulp van de CRM principes.
Doelgroep
Instructeurs die bekend zijn met het begeleiden van scenario onderwijs.
Inhoud training
- Scenario onderwijs;
- Feedback geven;
- Kennis maken met CRM en de 15 principes;
- Bespreken van technisch en niet-technische vaardigheden tijdens feedback op een scenario;
- Tijdens de training wordt theorie afgewisseld met praktijk. Je wisselt als deelnemer tussen de rol van begeleider/ instructeur en de rol als cursist. Het zelf feedback ontvangen tijdens deze scenario’s geeft verdieping aan je instructeursschap.
Omdat deelnemende instructeurs afkomstig zijn uit verschillende disciplines vragen we iedere cursist om een aantal scenario’s aan te leveren die hij/zij in de dagelijkse praktijk als instructeur gebruikt. De scenario’s zetten we in bij de Crisis Resource Management training.
De aanlevertermijn is uiterlijk 1 week voor aanvang van de training.