Onderzoek NTS simulatie instructeurs

30 juli 2019

Simulatie instructeurs vervullen een belangrijke rol binnen medische teamtrainingen wanneer het gaat om niet-technische vaardigheden (NTV). Observatie van NTV kan echter complex en uitdagend zijn. Er is weinig informatie bekend over hoe medische simulatie instructeurs geschoold zijn en hoe zij deze uitdagingen ervaren.

Om meer inzicht hierin te krijgen, is een vragenlijst ontwikkeld door Maastricht University en SHE (School of Health Professions Education). Wat vinden simulatie instructeurs (facilitators en docenten) het meest belangrijk en het moeilijkst om te observeren en waarom? Maken instructeurs gebruik van hulpmiddelen en waarom (niet)? Hoe zijn ze opgeleid in de observatie van NTV en welke behoeften hebben zij aan eventuele (bij)scholing? Om antwoord te krijgen op deze en andere vragen heeft de onderzoeksgroep een vragenlijst opgesteld die is verstuurd via het Europese simulatienetwerk (SESAM), de aangesloten nationale verenigingen en diverse simulatie opleidingsinstituten, waaronder het METS Center.

Behoor je tot de doelgroep en wil je jouw bijdrage leveren aan dit onderzoek? Dan ben je van harte uitgenodigd om deel te nemen aan dit onderzoek. Het invullen van de vragenlijst neemt naar verwachting circa 15 minuten in beslag.

Link naar de vragenlijst